اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

معرفی یک گروه‌ مردمی در «فارس‌ من»| «راه بیداری»، تشکلی ۳۵۰۰ نفره با هدف امر به معروف سیاسی

این گزارش درباره یکی از گروه‌های مردمی فعال در فارس ‌من به نام تشکل «راه بیداری» است.

معرفی یک گروه‌ مردمی در «فارس‌ من»| «راه بیداری»، تشکلی ۳۵۰۰ نفره با هدف امر به معروف سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس؛ فارس‌من حالا میلیون‌ها سردبیر دارد؛ میلیون‌ها انسان دغدغه‌مندی که یا کمپین ثبت کردند یا از پویش‌های موردعلاقه‌شان حمایت کردند. تک‌تک آن‌ها فعال اجتماعی هستند؛ آدم‌های دردمندی که نمی‌توانند نسبت به دور و اطرافشان بی‌تفاوت باشند. فکر و انگیزه انقلابی‌شان از سوی دیگر منبع الهام‌بخشی برای رهبری و هدایت دیگران است.
 

این سلسله گزارش‌ها مستقیماً درباره آن‌ها است. سردبیران کمپین‌ساز؛ رهبران جنبش‌های مردمی فارس من. اولین گزارش درباره تشکل راه‌بیداری است. تشکلی که در فارس‌من سوژه‌های متنوعی با تعداد امضای‌ بالا مانند «مخالفت با تغییر نام خیابان سازمان آب ستارخان»، «رسیدگی به اموال امضاکنندگان نامه پیشنهاد مسکوت ماندن طرح اعاده اموال نامشروع مسؤلین» و «رعایت کامل پوشش و حجاب اسلامی در ادارات و مراکز دولتی و خصوصی» را ثبت کرده‌اند.


مجموعه‌ی تشکل راه بیداری توانسته ۳۵۰۰ نفر را ظرف ۷ سال آموزش دهد. طبق گفته‌ی موسسین  تشکل، راه‌بیداری بر خلاف سایر گروه‌های امربه معروف که بیشتر این واجب دینی را متمرکز به مسئله‌ی حجاب کرده‌اند، امربه‌معروف را در حوزه‌ی مسائل سیاسی پیگیری می‌کند.


جباری یکی از موسسین راه‌بیداری می‌گوید: «مدخل ورود افراد به تشکل‌ما آموزش است. آموزش نه به آن صورت که یک فرد باسواد و مطلع بیاید برای دیگران موضوعی را تبین کند. خیر این‌گونه نیست! در این دوره های آموزشی هدفمان این است که تفکر خود را به اشتراک بگذاریم تا افرادی که آن را می‌پسندند جذب گروه شده و خودشان را ملزم به رعایت اصول تشکیلاتی بدانند.»


ساختار این تشکل شامل یک هسته‌ مرکزی که اعضای آن در واقع همان موسسین هستند، به‌همراه شوراهای مختلف است. مانند شورای فرهنگی، شورای آموزش، شورای اطلاع‌رسانی، شورای‌جهادی و... . وارسته از اعضای این تشکل درباره فعالیت‌های جهادی راه‌بیداری بیان داشت: «تمرکز شورای‌جهادی بیشتر روی کارهای‌عمرانی در مناطق محروم خوزستان و سیستان است که در این مدت توانسته با استفاده از کمک‌های مردمی ۱۶ خانه و ۵ مدرسه بسازد.»


علاوه بر موارد بالا راه بیداری یک مجموعه‌ی کارآمد دارد که افراد خدمات و کالاهای‌خود را در آن عرضه می‌کنند و سایر اعضا موظفند نیازهایشان را ابتدا از میان این کالاها تامین کنند و بعد سراغ مجموعه‌های بیرونی بروند.

در فارس‌من گروه‌های فعال مردمی زیادی برای شنیده شدن صدای مطالبه‌گری‌شان به ما اعتماد کرده‌اند. در گزارش‌های آتی به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول